DVD

"mitt så-kallade liv"
Post Reply
Yoe
Frozen Embryo
Posts: 2
Joined: Aug 22nd 2000, 3:57 am

DVD

Post by Yoe » Aug 22nd 2000, 4:06 am

Jag har nyligen fått MSCL på DVD. Jag beställde från express.com i USA.
Den var inte fullt så bra som man kan önska, men rätt ok ändå.
Det som var dåligt med den var dels bilden som var långt ifrån vad DVD kan prestera i skärpa och färg, dels ljudet i 5.1-mixen som var jättekonstigt mixad och dessutom saknar man engelska undertexter som underlättar för de som inte är bäst på engelska (Spelar ingen roll för mig alltså :).
Det som var bra med den var, förutom de eminenta avsnitten, att den är region 0 (enligt vad som sägs) så den funkar i spelare över hela världen och att det finns en vanlig stereomix av ljudet att välja också.

Väntar nu ivrigt på att resten av skivorna skall släppas.

/Johan

emma
Moderator
Posts: 6
Joined: Aug 3rd 2000, 7:50 am
Location: Sweden
Contact:

Re: DVD

Post by emma » Aug 28th 2000, 5:25 am

Hej!
Jag har 1000 frågor! :-D
Vad har du för DVD spelare? Funkar den verkligen i alla DVD? *HURRAAAA*!!!? Vad kostade den att beställa? Hur betalade du? Hur många avsnitt är det på den du har fått, 1-4 eller bara Pilot avsnittet? Jag som inte kan så mycket om dvd, vad var det om ljudet som inte var bra? Kan det justeras? (välja stereomix?)
Tacksam för svar då blir jag glad!


"Do you ever get obsessed with your rear-view mirror, like, while you're
driving?"

Guest

Re: DVD

Post by Guest » Sep 11th 2000, 10:32 am

jag har också mscl-dvd:n och den fungerar utmärkt i min apple g3 och powerbook g3. fungerade även fint i en polares sony dvd.

Yoe
Frozen Embryo
Posts: 2
Joined: Aug 22nd 2000, 3:57 am

Re: DVD

Post by Yoe » Oct 30th 2000, 6:36 am

Hoppsan... jag glömde bort att jag varit här och knappat. Bättre sent än aldrig... eller?

Jag har en Toshiba SD-K310. En ovanlig sak. Kodfri, så jag har inte kunnat testa skivans kodfrihet, men det skall inte vara något problem enligt andra. Grejen med ljudet är bara ifall man har en hemmabioanläggning med 5.1-ljud. Då lät det lite konstigt mixat jämfört med normala filmer, men det beror nog på att det utsprungligen inte var mixat för 5.1, och att en sådan mix har gjorts i efterhand. Det går bra att lyssna på ändå, men jag är van vid bättre. Stereospåret är helt ok. DVD-skivan kostar $11.96 (alltså ca 120 spänn) på express.com vilket är jättebilligt, men då tillkommer frakt från USA på kanske 80-100 spänn. Vet inte exakt eftersom jag aldrig beställt bara en skiva därifrån. Betalning sker med kreditkort, typ Visa eller Mastercard. En fördel är att man om man bara beställer för under $45 så slipper man betala tullmoms på skivorna när de kommer till Sverige. Det är det tre första episoderna som är med på skivan, alltså pilotavsnittet + de två efterföljande.

Vill man inte beställa från USA kan man ju alltid kolla om http://www.swedisc.com kan ta hem den.

Guest

Re: DVD

Post by Guest » Apr 3rd 2002, 3:54 am

Jag har också den första DVD:n. Den hackade lite på special-delen där man kunde se previews av kommande delar. Men annars funkar den bra. Kan ha varit min DVD-spelare som krasslade lite. (Jag har en Samsung 600-nånting.)

Jag köpte min DVD-skiva från http://www.dvdboxoffice.com som är en canadensisk site utan fraktavgift vart du än beställer ifrån. Dock verkar de ha tagit bort den ur sortimentet när jag tittar nu.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests